دل نوشت

دلنوشته‎‌های یک عاشقِ معلم

کتاب خوب، برای معلمان خوب!

هو النّور

 

ای پدر و ای مادر، می‌خواهی درباره فرزندت چگونه نقشی داشته باشی؟ و شما ای معلم و شما ای مربی، می‌خواهی درباره این دخترکان و پسرکان چگونه نقشی داشته باشی؟ آیا شما می‌خواهی سلب کننده آزادی و اختیار بچه‌ها باشی؟ و تازه اسمش را بگذاری دلسوزی و تربیت؟! "من خیلی پدر خوبی هستم؛ نمی‌گذارم فرزندم چپ و راست برود و خطا بکند!" ، "خیلی مادر دلسوزی هستم، آنقدر مراقب کوچکترین حرکات بچه‌ام هستم که نمی‌گذارم این طرف یا آنطرف برود!" ، "چه مدرسه خوبی! آنقدر مراقب مراقب بچه‌ها هستند که امکان تخطی از این طرف و آنطرف را ندارند!". آفرین بر من و تو مسلمانِ پیرو قرآن، که اینقدر کج فکر می‌کنیم! ...

 

از کتاب : نقش آزادی در تربیت کودکان

نوشته‌ی شهید آیت الله دکتر بهشتی

📥دریافت کتاب

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
من اشتباه کردم که شغل معلمی را انتخاب کردم چون مسئولیت آن خیلی سنگین است ولی اگر قرار باشد بار دیگر شغلی را انتخاب کنم باز همین اشتباه را می‌کنم. «شهید رجائی»
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan